سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جدید ترین مدل های قرنیز مدرن و روش نصب اصولی آن ها

?شاید شما نیز با نام قرنیز آشنا باشید؛ در واقع قرنیز را می توان نواری دانست که کاربرد آن در اتصال دیوار به کف قابل مشاهده است. استفاده از قرنیز ها که امروزه در میان عموم بسیار رایج شده است، به عنوان محافظ برای دیوار در مقابل نفوذ رطوبت و آب عمل می کنند. لازم به ذکر است امروزه با توجه به پیشرفت در این صنایع شما می توانید انواع مختلفی از قرنیز ها همچون قرنیز مدرن، سنگی، سرامیکی، چوبی، ام دی اف و پی وی سی را مشاهده نمایید. اگر شما نیز خواهان تغییر دکوراسیون فضای داخلی محیط مدنظر خود با جدید ترین مدل‌ های قرنیز مدرن و روش نصب اصولی آن ها هستید، توصیه می کنیم تا انتهای مطالب با ما همراه باشید تا جلوه ای زیبا به دکوراسیون داخلی هدیه دهید.

?

انواع قرنیز مدرن

لازم به ذکر است قرنیزهای مدرن نیز دارای انواع مختلف بوده و شما می توانید پس از مشورت با متخصص این حیطه، از هر کدام از آن ها در محل مناسب استفاده نمایید. همچنین با پرداخت مبلغی نسبتاً ناچیز، برای زیباسازی و تغییر دکوراسیون داخلی محل مورد نظر خود اقدام کرده و فضایی منحصر به فرد را خلق کنید.

قرنیز مدرن مستطیلی

اگر می خواهید معماری فضای داخلی شما، به سبک معاصر شباهت داشته باشد، توصیه می کنیم از قرنیز مدرن مستطیلی استفاده نمایید. قطعاً استفاده از این نوع قرنیز می تواند تفاوت بسیار زیادی در طراحی داخلی فضا ایجاد نماید.

قرنیزهای مدرن و کوچک مسطح

این دسته از قرنیز مدرن، ساختاری بسیار ساده داشته و به علت صاف و مسطح بودن آن در اقصی نقاط قسمت های منزل، ساختمان های اداری و... کاربرد دارد. این نوع قرنیز سفید بوده و می تواند در نمای داخلی نقش بسیار مهمی را ایفا نماید؛ چرا که امروزه بسیاری از افراد تمایل به چیدمان دکوراسیون‌های مینیمالیست داشته و استفاده از این گونه قرنیز آن ها را به خواسته شان نزدیک می کند.

قرنیز مدرن فلزی براق

همان طور که بسیاری از افراد نسبت به استفاده از قرنیز سفید تمایل بسیار زیادی دارند، قشر دیگری از آن ها به استفاده از فلزات و ورق های فلزی علاقه مند هستند. در واقع می توان گفت این نوع قرنیز به دلیل براقیت و درخشش خود، می تواند جلوه زیبایی به محیط هدیه دهد. شما می توانید پس از مشورت با طراحان یا معماران داخلی، با توجه به دیگر بخش های موجود این قرنیز را استفاده نمایید.

قرنیز مدرن سفید دست ساز

این قرنیزها ساخت دست بوده و با ارتفاع 12 اینچ به بازار روانه می گردد.انواع قرنیز سفید دست ساز به دلیل رنگ و جلای خود می توانند جلوه بی نظیر و خاصی را به فضای داخلی منزل شما هدیه دهند.

?

نحوه نصب قرنیز

بسیاری از افراد نسبت به طریقه نصب قرنیزها کنجکاو بوده و علاقه مند هستند با شیوه انجام آن آشنا شوند. شما می توانید با خواندن این بخش نسبت به تمامی نکات و نحوه نصب آن مطلع شوید. در وهله اول می بایست سطح دیوار، کف زمین و... را از هر گونه آلودگی پاکسازی نمایید؛ چرا که وجود زباله یا گرد و خاک می تواند مانع نصب صحیح قرنیز شود. از آنجا که نصب هر گونه قرنیز شامل مراحل اندازه‌گیری، برش و نصب است، توصیه می کنیم با فراهم نمودن شرایط برای متخصص این کار، انجام این امر را آسان سازید.

پس از پاکسازی، سرویس کار نسبت به صاف نمودن پستی و بلندی های روی سطح اقدام می کند؛ چرا که این ناهمواری ها می توانند تاثیر بسزایی در جلوه قرنیز ایفا نماید. با توجه به اینکه قرنیز ها در بخش های مختلفی چون کف زمین، دیوار و... کاربرد دارند؛ شما می بایست پس از مشخص کردن محل، نسبت به اندازه گیری آن اقدام کنید. لازم به ذکر است پس از اندازه گیری ابعاد را بین 10 الی 15 درصد افزایش دهید؛ چرا که ممکن است حین کار قرنیز دچار مشکلاتی شده و دیگر قابل استفاده نباشد.

نکته مهم این است که حین اندازه گیری بخش هایی چون گوشه ها (کرنر ها) دقت زیادی داشته باشید. مهم ترین و سخت ترین مرحله نصب قرنیز مربوط به بخش های زاویه دار است. پس از انجام این مرحله متخصص می بایست با توجه به اندازه گیری های صورت گرفته، نسبت به برش قرنیز اقدام نماید. انجام این کار به تمرکز و دقت بالایی نیاز داشته و می بایست حین کار به بهترین روش عمل کرد. در مرحله آخر نیز نوبت به چسباندن قرنیز رسیده و باید با استفاده از چسب مخصوص، نسبت به چسباندن آن ها اقدام نمایید. توصیه می کنیم برای نصب قرنیز ها از نقاط گوشه شروع کرده و قرنیز را به درستی در محل مورد نظر نصب کنید.

?

سخن پایانی

افراد بسیار زیادی از قرنیز ها تنها به عنوان زیبایی استفاده کرده و از مزایای دیگر آن ها بی اطلاع هستند. می توان گفت قرنیز ها در اقصی نقاط خانه کاربرد داشته و به منظور جلوگیری از نفوذ آب، حشرات، رطوبت و... مورد استفاده قرار می گیرند. تاریخچه استفاده از این تجهیز بسیار کهن بوده و می توان آن را در خانه های قدیمی نیز یافت. این امکان برای تمامی افراد وجود دارد تا با انتخاب یکی از گونه های قرنیز همانند قرنیز مدرن، پلیمر های فشرده و... علاوه بر زیباسازی نمای محل مورد نظر، از آسیب های این چنینی نیز جلوگیری نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره 44382900 تماس بگیرید یا به سایت آرکادکور مراجعه کنید.

?